סוגי דיאטות לאחר ניתוח

סוגי דיאטות לאחר ניתוח

תוכן עניינים

יש להימנע כחודש ממזונות עתירי סיבים כגון: קטניות, שעועית, חומוס, פול, עדשים, סויה, טבעול ומוצריו. פיצוחים: אגוזים, שקדים, גרעינים, בוטנים וכד'דגנים: תירס, פופקורן, לחם שחור, לחם חי, מוצרים מחיטה מלאה או מקמח חיטה מלאה, אורז מלא, שיבולת שועל ומזונות המועשרים בסיבים תזונתיים. אין להרבות בפירות וירקות! יש לקלף ולבשל את כל הפירות והירקות יש להימנע תמיד מאכילת כרובית, כרוב, צנון, צנונית, ברוקולי, קולורבי, סלרי, סלק, בצל, תרד, לפת, גויאבה, ציפת הדרים, פירות יבשים, אפרסמון, סברס ורימון.ניתן לאכול: רסק תפוחי עץ, תפוח אפוי, אגס ובננה קלופים, מיצי פרי מסוננים, גזר, קישוא ודלעת מבושלים, רסק עגבניות מסונן. לאחר חודש ניתן לחזור בהדרגה לאכילת המזונות המוגבלים. בשבוע הראשון ניתן לאכול פירות וירקות מבושלים וקלופים בלבד. שבוע לאחר מכן, ניתן להתחיל לאכול פירות וירקות טריים וקלופים ובשבוע השלישי-רביעי, ניתן לאכלם כרגיל. המזנות שניתן לאכול כרגיל: לחם לבן, אורז לבן, אטריות, כל סוגי הפסטה, תפוחי אדמה, פתיתים, ביסקוויטים, עוגות טורט פשוטות, חלב ומוצרי חלב, מעדני חלב, ביצים, כל סוגי הבשר, דגים, אבוקדו, טחינה, מתוקים (דבש, ריבה, סוכר, פודינג, ג'לי) וכל המאכלים שלא מוזכרים ברשימה שאסור לאכול. מומלץ להרבות בשתייה כ- 10 כוסות נוזלים ביום.  

כלכלת רבת חלבון

יש להרבות במוצרי מזון המכילים כמות חלבונים רבה לדוגמה: מוצרי בשר ודגים: עוף, הודו, בשר בקר, דגים, טונה, פסטרמה. יש להימנע מאכילת בשר מעובד או תחליפי בשר מסויה. ביצים: מומלץ לאכול כשתי ביצים ביום, מבושלות היטב.מוצרי חלב: גבינות לבנות, גבינות קשות ומותכות, מעדני חלב, שמנת, גלידות על בסיס שמנת. יש להעדיף שתייה על בסיס חלב כגון מילקשייק, שוקו, מוקה וכד'. מומלץ להימנע ממתקים כגון עוגות, עוגיות, שוקולד, סוכריות וחטיפים. מומלץ לא להרבות באכילת פירות וירקות, כל עוד צריכת האנרגיה אינה מספיקה. יש להתייעץ בעניין זה עם הדיאטנית. מומלצת תוספת של ויטמין אך ורק בהמלצת דיאטנית או רופא.  

דיאטה דלת שומן

יש להימנע מארוחות המכילות ריכוז שומן גדול. יש לשתות לפחות 10 כוסות נוזלים ביום יש לאכול ארוחות קטנות ותכופות ולהימנע מצום ממשוך ולאחריו ארוחה גדולה.

מזונות אסורים

  1. שמן, מרגרינה, חמאה, מיונז, טחינה ורטבים שונים. חשוב להוסיף במשך היום שתי כפיות ממוצרים אלו.
  2. מזונות מטוגנים כמו צ'יפס, פלאפל, בצל, חביתה, חלמון ביצה (צהוב).
  3. בשרים שמנים כמו: נקניק, נקניקיות, המבורגר, קבב, כבש, עגל, בשר טחון קנוי, מוצרי טבעול, ברווז ואווז.
  4. חלב ומוצריו מעל 5%: שמנת, קצפת, גלידה, גבינות שמנות.
  5. שונות: פיצוחים, חלבה, אבוקדו, קוקוס.
  6. מאפים המורכבים מבצק עלים, פיצה, מלאווח, בורקסים, עוגות, שוקולד.

מזונות מותרים

  1. חלמון ביצה (לבן).
  2. בשרים רזים: עוף (ללא עור), הודו, פסטרמה הודו, בקר רזה, דגים.
  3. חלב ומוצריו עד 5% כולל.
  4. כל הירקות והפירות כולל מיץ פרי.
  5. לחם ודגנים: כל סוגי הלחם והלחמניות, קרקרים, אורז אטריות, פתיתים, פסטה, תפוח אדמה, דגני בוקר, תירס.
  6. קטניות: אפונה ירוקה, עדשים, שעועית לבנה, פול, חומוס.
  7. משקאות מכל הסוגים.
  8. שונות: דבש, סוכר, ריבה, ג'לי, פודינג, תבלינים וקטשופ.
דילוג לתוכן